MunGames Játék portál
MunGames Játék portál
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fórum
 
Ajánlott Letöltések!

ATi Catalyst 4.7 driver

DirectX 9.0c (ÚJ)

MSN Messenger 6.2

nVidia ForceWare 61.76

 

 
Hasznos HoLmIk
 
FIGYELEM!

FIGYELEM!

Ha szeretnétek látni saját cikkeiteket, saját készítésű képeiteket, írjatok a munki@t-online.hu e-mail címre. Várjom a jelentkezéseteket!

u.i.: Ha saját cikket szeretnétek beküldeni nekünk, hogy betegyük azt, készítsetek hozzá "bevezetőt" és "törzset". Bármit küldtök nekem, ígérem, azt betesszük a helyére. 

Üdv.: MunGames Team

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2025. November
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Reklám oldalak
 
Linkek

 

 

 

 

 
Partneroldalak

 
Játékhírek/Cikkek
Játékhírek/Cikkek : 512 MB-os videokártya kell a Doom 3 legjobb beállításaihoz

512 MB-os videokártya kell a Doom 3 legjobb beállításaihoz

Krisztián  2004.08.02. 12:01

Robert Duffy, az id programozója elmagyarázta, hogy mennyi memóriával kell rendelkezzen a videokártyánk a Doom 3 egyes grafikai beállításaihoz. A legrészletesebb szint eléréséhez nem kevesebb, mint 512 MB kell majd, minimális szinten azonban már egy 64 MB-os kártya is elég lesz.

A játékban különböző grafikai szintek lesznek, amelyek többek között a videokártya memóriájától is függnek. Ezekből a szintekből a legmagasabb az Ultra Quality. Ez a beállítás csak az 512 MB-os videokártyák számára lesz elérhető, ugyanis itt minden textúra, valamint diffuse, specular, és normal map is tömörítetlen formátumban kerül feldolgozásra. Eggyel lejjebb a High Quality található, ez a 256 MB-os videokártyák beállítása. Ez már tömöríti a specular és a diffuse mapeket (DXT 1,3,5), azonban nem használ még tömörítést a normal mapeken. Ez közel azonos vizuális élményt nyújt az előző szinthez képest, de itt-ott már okoz némi romlást a tömörítés.

Napjaink átlag videokártyáinak beállítása a Medium Quality lesz, vagyis a közepes szint. Ezt a minimum 128 MB-os kártyák érhetik el, mivel itt már a specular, diffuse és a normal mapeket is tömöríti a játék. A fejlesztők szerint ez a szint is nagyon jól néz ki, azonban sok helyen észrevenni már a tömörítésből adódó képminőség veszteséget. A Low Quality beállításhoz akár egy 64 MB-os kártya is elég lesz, ez a mód szinte teljesen megegyezik a Medium beállításokkal, csak éppen le is kicsinyíti a textúrákat 512x512 méretűre, a specular mapeket pedig 64x64-re.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A továbbiakban lássuk Roberts magyarázatát, amelyet a szokásos módon, egy .plan fájlban tett közzé.

"Ultra Quality módban minden textúra, diffuse, specular, és normal map teljes felbontásban, tömörítetlenül kerül betöltésre. Egy átlagos Doom 3 pályán ez akár azt is jelentheti, hogy 500 MB-nyi textúra-adattal dobálózik a videokártya. Ez el fog futni a jelenlegi hardvereken, azonban természetesen 500 MB-nyi textúra nem fér el 256 MB videomemóriában. Ráadásul az egy jelenetben egy képkockához (60 FPS) tartozó textúra mennyiség akár az 50 MB-ot is meghaladhatja, és ez így összesen bizony több esetben akadozáshoz vezethet, mivel hatalmas memória sávszélességet igényel. Viszont a látvány az fantasztikus :), és a high-end rendszereken mindenképpen jól játszható is. Emiatt az akadozás miatt azonban úgy döntöttünk, hogy az Ultra szintet a játék automatikusan csak 512 MB-os kártya esetén állítja be.

A High Quality beállítás tömöríti a specular és a diffuse mapeket (DXT 1,3,5), de a normal mapeket tömörítetlenül hagyja. Ez még mindig nagyon jól néz ki, azonban már némi veszteséget azért okoz. Ebben a minőségben játszották egyébként a PC Gamer bemutatójában a Doom 3-mat.

A Medium Quality már tömöríti a specular, diffuse, és a normal mapeket is. Ez még mindig nagyon jól néz ki, azonban a normal mapek tömörítése okozhat néhány grafikai hibát, főleg az éles szögű, és a lekerekített sarkokon. Ez a szint már igen kényelmesen elfut egy 128 MB-os kártyán.

A Low Quality beállítás mindent ugyanúgy csinál, mint a Medium Quality, csak éppen a textúrákat lekicsinyíti 512x512 méretűre, és a specular mapeket is lekicsinyíti 64x64-re. Ez így már belefér egy 64MB-os kártya tudásába.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz


Egy megjegyzés a normal map tömörítésével kapcsolatban; hogyha egy ilyent DXT-vel tömörítünk, akkor tényleg elég csúnya eredményt kapunk. Az nVIDIA hardverei támogatják a palettázott tömörítést, ami jó tömörítési arányt eredményez, és az éles és a lekerekített élek is jó minőségben jelennek meg. Ez az eljárás azonban minden más esetben elég gyatra minőséget eredményez, és sok helyen torz területek jönnek létre. Az ATI megoldásai nem támogatják ezt a palettázott tömörítést, így kénytelenek voltunk egy jobb megoldást kitalálni. Az ATI többféle normal map tömörítési eljárással is kísérletezett, és végül a vörös és az alpha (ami 0 a normal mapek esetében) csatornák felcserélése mellett döntöttünk. Ez lényegében sokkal jobb tömörítést tesz lehetővé, és a felcserélésük mindössze egy extra utasítást jelent a fragment programban.

Ennek megfelelően most minden modern nVIDIA és ATI kártyán tömörített normal mapekkel dolgozunk, Medium és Low beállítások mellett, az NV10/20 (GF4MX és GF3) azonban a fentebb említett palettázott tömörítést alkalmazza, ezeken a grafikai szinteken. Egy másik kérdés, amellyel kapcsolatban több emailt is kaptam, hogy igen, a Doom 3 valóban 60 FPS-re van korlátozva a normál játék folyamán. Egyedül render demókat futtatunk teljes sebességen, tehát csak ezekben láthatunk a Doom 3-ban 60 FPS-nél többet."

 

Forrás: SG.hu

 
Letöltések
 
Óra
 
MunGames CHAT
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Számláló
Indulás: 2004-05-08
 
Hatalom Kártya
 
 
CD Galaxis

 

Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség